|
| | Przebudowa ulic |
|
|
Projekt: | Przebudowa ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej w Bytomiu |
|
Miasto: | Bytom |
| Okres realizacji: | 2007 r. – 2010 r. | | Budżet projektu: | 29 mln PLN (źródło: budżet gminy) | |
|
|
| | Informacje o projekcie |
|
|
Opis sytuacji przed realizacją projektu:
Jedna w najważniejszych dróg przejazdowych przez miasto, komunikująca centrum Bytomia z Drogową Trasą Średnicową. Nawierzchnia jezdni w złym stanie technicznym, posiadająca jedynie dwa pasy ruchu, co ogranicza jej przepustowość. Jezdnia krzyżuje się z torowiskiem tramwajowym, co nie tylko utrudnia płynność przejazdu, ale również negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu.
Opis projektu:
Celem projektu jest poprawa układu komunikacyjnego miasta i zapewnienie sprawnego sposobu komunikacji z Drogową Trasą Średnicową. Rozbudowa jezdni i zapewnienie jej właściwego stanu technicznego pozwoli na odciążenie układu komunikacyjnego centrum miasta. Głównym założeniem technicznym projektu jest modernizacja i przebudowa pasów drogowych ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej do jezdni 3-pasmowej na odcinku 4 km, przebudowa chodników, ścieżki rowerowej, zatok autobusowych i uzbrojenia.
Ankieta:
Nazwa projektu (projekt inwestycyjny) | Przebudowa ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej w Bytomiu |
Miasto | Bytom |
Dzielnica | Łagiewniki |
Budżet projektu | 32,65 mln PLN |
Źródła finansowania | Budżet gminy, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego |
Okres realizacji projektu (od – do) | 2007 r. – 2010 r. |
Opis sytuacji przed projektem | Jedna w najważniejszych dróg przejazdowych przez miasto, komunikująca centrum Bytomia z Drogową Trasą Średnicową. Nawierzchnia jezdni w złym stanie technicznym, posiadająca jedynie dwa pasy ruchu, co ogranicza jej przepustowość. Jezdnia krzyżuje się z torowiskiem tramwajowym, co nie tylko utrudnia płynność przejazdu, ale również negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu. |
Opis projektu | Celem projektu jest poprawa układu komunikacyjnego miasta i zapewnienie sprawnego sposobu komunikacji z Drogową Trasą Średnicową. Rozbudowa jezdni i zapewnienie jej właściwego stanu technicznego pozwoli na odciążenie układu komunikacyjnego centrum miasta. Głównym założeniem technicznym projektu jest modernizacja i przebudowa pasów drogowych ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej do jezdni 3-pasmowej na odcinku 4 km, przebudowa chodników, ścieżki rowerowej, zatok autobusowych i uzbrojenia.
W ramach inwestycji została wykonana wycinka drzew oraz przebudowa skrzyżowania ulic Świętochłowickiej - św. Piotra - Ostatniej wraz z układem torowo-trakcyjnym. Zrobiono także przebudowę uzbrojenia i przepustu, budowę murów oporowych, nową kanalizację deszczową w obydwu ulicach, wodociąg, zatoki autobusowe i nowe konstrukcje nawierzchni na obydwu ulicach. Dopełnieniem przebudowy było wykonanie separatorów na kanalizacji deszczowej, krawężniki i wyspy rozdzielające jezdnię, chodniki i ścieżki rowerowe, a także oświetlenie uliczne oraz roboty związane z montażem nowego oznakowania docelowego.
|
Działania społeczne powiązane z ww. projektem (jeżeli takie działania wystąpiły) |
|
Uwagi i wnioski (opcjonalnie) |
|
Koordynator projektu / wydział odpowiedzialny za realizację projektu (prosimy o podanie danych kontaktowych – adres, nr telefonu, e-mail) | Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu, ul. Smolenia 35, 41-902 Bytom,
tel. (032) 396 97 00, |
|
|
|
| | Galeria zdjęć |
|
|
|
|
Zdjęcie projektu w trakcie realizacji |
|
|
|
|
|
Zdjęcie projektu w trakcie realizacji |
|
|
|
|
|
Zdjęcie projektu w trakcie realizacji |
|
|
| |
|
|
Zdjęcie projektu w trakcie realizacji |
|
|
|
|
|
Zdjęcie projektu w trakcie realizacji |
|
|
|
|
|
Zdjęcie projektu w trakcie realizacji |
|
|
| |
|
|
Zdjęcie projektu w trakcie realizacji |
|
|
|
|
|
Zdjęcie projektu w trakcie realizacji |
|
|
|
|
|
|